Image

Nie chodzi o elektryczne wspomaganie, bo przekładnię MotoBoost można zamontować zarówno w klasycznym rowerze, jak i w elektryku, gdzie dodatkowo będzie oszczędzała baterię. Chodzi o przekładnię, która dzięki technologii sprężystych wkładek energię włożoną w pedałowanie oddaje podczas przyspieszania czy pokonywania podjazdów. Co najciekawsze – produkowana jest w Polsce i już wkrótce wejdzie do sprzedaży!

Sohbi Craft Poland Sp. z o.o. – producent przekładni Sohbi MotoBoost – to tłocznia metali z zapleczem inżynieryjno-narzędziowym. Fabryka od ponad 15 lat działa w Ostaszewie pod Toruniem i początkowo produkowała tłoczone elementy stalowe do obudów ekranów ciekłokrystalicznych, obecnie oferuje usługi związane z przemysłem obróbki plastycznej metali, głównie w branży automotive.

Wykorzystując wiedzę zdobytą przez lata działalności i zaplecze technicznie tłoczni, firma podejmuje współpracę z Japończykami z Free Power – producentem podobnych układów – i opracowuje nowej generacji przekładnię, której sprzedaż rusza w najbliższym czasie.

Jak to działa?

MotoBoost to przekładnia mechaniczna zawierająca sprężyste elementy kompensujące moc włożoną w pedałowanie, rozkładając ją równomiernie podczas obrotu korbami. Celem urządzenia jest odciążenie użytkownika podczas jazdy, np. pod wzniesienia, co przekłada się nie tylko na efektywność jazdy, ale także na zmniejszenie ryzyka kontuzji związanych z przeciążeniem mięśni oraz stawów. Innym zastosowaniem przekładni MotoBoost są rowery elektryczne, w których obecność dodatkowego „wspomagania” pozwala zaoszczędzić do 30% energii w bateriach.

Rozwiązanie ma dwie opcje: zastosowane w kasecie lub w tarczach korby (wersje z różną ilością zębatek).

System ma usprawniać przyspieszanie, zapewniać lżejszą jazdę, poprawiać wytrzymałość, zmniejszać obciążenie mięśni i redukować szarpnięcia podczas zmiany biegów. Montaż i demontaż jest prosty, a system dodatkowo może działać jak delikatna amortyzacja.